Realizatsiya odnokomponentnykh rechevykh aktov v reklamnom diskurse produktov pitaniya

Abstract


The analysis of single-component Illocutionary Acts in food advertising discourse is carried out in this article. The conclusion made is that the main goal of advertising is to influence, so the addressers use only those Illocutionary Acts that will help them achieve their intention.

About the authors

O V Strizhkova

References

  1. Давыденкова О.А. Прецедентные феномены в английском рекламном тексте как способ реализации воздействия на адресата // Рекламная коммуникация: Лингвокогнитивные аспекты исследования: Коллективная монография / Под ред. Е.М.Поздняковой, А.В.Прохорова. Тамбов, 2009.
  2. Караулов Ю.Н., Петров В.В. От грамматики текста к когнитивной теории дискурса // Дейк Т.А. ван. Язык. Познание. Коммуникация. М., 1989.
  3. Кузьмина Н.А., Терских, М.В. Реклама пищевых продуктов: концептосфера и способы вербализации // Известия УрГПУ. Лингвистика. Вып. 15. Екатеринбург, 2005.
  4. Лингвистический энциклопедический словарь / Под ред. В.Н.Ярцева и др. М., 1990.
  5. Остин Дж. Слово как действие // Новое в зарубежной лингвистике. М., 1986. Вып. 17.
  6. Формановская Н.И. Коммуникативно-прагматические аспекты единиц общения. М., 1998.
  7. Шатин Ю.В. Построение рекламных текстов. М., 2002.

Statistics

Views

Abstract - 0

Article Metrics

Metrics Loading ...

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies